O marynarzach

(Autora czy też źródła nie znam)

Zapis rozmowy nagranej na częstotliwości morskiej alarmowej (canal 106) pomiędzy Hiszpanami a Amerykanami 16 X 1997 roku:

Hiszpanie:
(w tle słychać trzaski)... Tu mówi A-853, prosimy zmieńcie kurs o 15 stopni aby uniknąć kolizji, idziecie wprost na nas, odległość 25 mil morskich.

Amerykanie:
(trzaski w tle)... Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na północ, aby uniknąć kolizji.

Hiszpanie:
Odmawiamy... Powtarzamy: zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe, aby uniknąć zderzenia....

Amerykanie
(słychać inny głos) Tu mówi kapitan jednostki morskiej Stanów Zjednoczonych Ameryki. W dalszym ciągu sugerujemy, zmieńcie swój kurs o 15 stopni na północ, aby uniknąć kolizji.

Hiszpanie:
Nie możemy podjąć takiej decyzji, gdyż nie uważamy jej za słuszną ani możliwą w tym momencie! Zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe inaczej dojdzie do kolizji...

Amerykanie:
Tu mówi kapitan Richard James, który dowodzi lotniskowcem USS Lincoln, marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych... drugiego co do wielkości okrętu floty amerykańskiej, jednocześnie informuję, że jesteśmy eskortowani przez 4 okręty podwodne, 6 niszczycieli i 2 krążowniki, udajemy się w kierunku Zatoki Perskiej w celu przeprowadzenia manewrów! Nie sugeruje, ja żądam, abyście zmienili kurs o 15 stopni w przeciwnym razie będziemy musieli podjąć działania konieczne aby zagwarantować bezpieczeństwo tak okrętu, jak i zjednoczonej siły tej koalicji. Wy należycie do państwa sprzymierzonego, jesteście członkiem NATO i tej koalicji... Zadam stanowczo podporządkowania i zmiany kursu...

Hiszpanie:
Tu mówi Juan Manuel Salas Alcantara, jesteśmy we dwóch, eskortuje nas nasz pies, mamy ze sobą nasze jedzenie, dwa piwa i kanarka, który teraz śpi... Mamy za sobą poparcie radia la Coruna i kanału 106 - alarmów morskich... Nie udajemy się w żadne miejsce i mówimy do was z lądu stałego, z latarni morskiej A-853, z wybrzeża Galicji. Nie mamy żadnej informacji, które miejsce zajmujemy w rankingu wśród Hiszpańskich latarni morskich... Możecie przedsięwziąć środki na jakie tylko wam przyjdzie ochota, aby zapewnić bezpieczeństwo waszego okrętu, który za chwilę rozbije się o skały, dlatego raz jeszcze sugerujemy zmianę kursu o 15 stopni na południe, aby uniknąć kolizji, ok?




Edytuj