(Autora czy też źródła nie znam)
Zapis rozmowy nagranej na częstotliwości morskiej alarmowej (canal 106) pomiędzy Hiszpanami a Amerykanami 16 X 1997 roku:
Hiszpanie:
(w tle słychać trzaski)... Tu mówi A-853, prosimy zmieńcie kurs o 15 stopni
aby uniknąć kolizji, idziecie wprost na nas, odległość 25 mil morskich.
Amerykanie:
(trzaski w tle)... Sugerujemy wam zmianę kursu o 15 stopni na północ, aby
uniknąć kolizji.
Hiszpanie:
Odmawiamy... Powtarzamy: zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe, aby
uniknąć zderzenia....
Amerykanie
(słychać inny głos) Tu mówi kapitan jednostki morskiej Stanów Zjednoczonych
Ameryki. W dalszym ciągu sugerujemy, zmieńcie swój kurs o 15 stopni na
północ, aby uniknąć kolizji.
Hiszpanie:
Nie możemy podjąć takiej decyzji, gdyż nie uważamy jej za słuszną ani
możliwą w tym momencie! Zmieńcie swój kurs o 15 stopni na południe inaczej
dojdzie do kolizji...
Amerykanie:
Tu mówi kapitan Richard James, który dowodzi lotniskowcem USS Lincoln,
marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych... drugiego co do wielkości okrętu
floty amerykańskiej, jednocześnie informuję, że jesteśmy eskortowani przez 4
okręty podwodne, 6 niszczycieli i 2 krążowniki, udajemy się w kierunku
Zatoki Perskiej w celu przeprowadzenia manewrów! Nie sugeruje, ja żądam,
abyście zmienili kurs o 15 stopni w przeciwnym razie będziemy musieli podjąć
działania konieczne aby zagwarantować bezpieczeństwo tak okrętu, jak i
zjednoczonej siły tej koalicji. Wy należycie do państwa sprzymierzonego,
jesteście członkiem NATO i tej koalicji... Zadam stanowczo podporządkowania
i zmiany kursu...
Hiszpanie:
Tu mówi Juan Manuel Salas Alcantara, jesteśmy we dwóch, eskortuje nas nasz
pies, mamy ze sobą nasze jedzenie, dwa piwa i kanarka, który teraz śpi...
Mamy za sobą poparcie radia la Coruna i kanału 106 - alarmów morskich... Nie
udajemy się w żadne miejsce i mówimy do
was z lądu stałego, z latarni morskiej A-853, z wybrzeża Galicji. Nie mamy
żadnej informacji, które miejsce zajmujemy w rankingu wśród Hiszpańskich
latarni morskich... Możecie przedsięwziąć środki na jakie tylko wam
przyjdzie ochota, aby zapewnić bezpieczeństwo waszego okrętu, który za
chwilę rozbije się o skały, dlatego raz jeszcze sugerujemy zmianę kursu o
15 stopni na południe, aby uniknąć kolizji, ok?